سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیدا...

آموزش فوتوشاپ سه شنبه 87/8/7 ساعت 10:39 صبح

 

 آموزش راز و رمزهای فوتوشاپ

 

بطور قطع شما با صفحه اصلی فتوشاپ و ابزارهای آن آشنا هستید. اما قصد ما گفتن دوباره آنچه که شما میدانید نیست.ما در اینجا سعی داریم شما را با ترفندهای فتوشاپ آشنا کنیم.

 

درس اول: طــراحـی بـارکــد

در این درس می بینیم که چگونه میتوان در چند مرحله کوتاه یک بارکد طراحی کرد.

1. یک صفحه جدید با ابعاد 400*200 پیکسل ایجاد کنید.

2. ابزار انتخاب افقی را فعال کنید. (اگر روی ابزار انتخاب چهار ضلعی کلیک کنید و کمی دکمه را نگه دارید آنرا می بینید).جایی در صفحه کلیک کنید تا یک خط افقی انتخاب شود.

3. از منوی Filter گزینه های Noise و Add Noise را انتخاب کنید. در کادر Amount عدد 150 را وارد کنید و Ok را کلیک کنید.

4. اکنون از منوی Edit گزینه Free Transform را انتخاب کنید یا دکمه های CTRL+T را همزمان فشار دهید و با کلیک و کشیدن دسته های تغییر اندازه بخش انتخاب شده را از بالا و پایین بکشید تا تمام صفحه را پر کند. سپس کلید Enter را بزنید.

5. از منوی Image گزینه های Adjustments و Levels را انتخاب کنید یا دکمه های CTRL+L را فشار دهید. در کادر Input Level به ترتیب اعداد 200-1-100 را وارد کنید.

6. با استفاده از دکمه های CTRL+A تصویر را انتخاب کنید. سپس با دکمه های CTRL+T به حالت Transform بروید. با کلیک و کشیدن گوشه های تصویر آن را کمی کوچکتر کنید.

7. به کمک ابزار انتخاب چند ضلعی یک مستطیل کوچک از پایین تصویر را انتخاب کرده و با دکمه Delete آن را حذف کنید.

8. اکنون در این بخش پاک شده عدد مورد نظر برای بارکد را تایپ کنید.

 

درس دوم: طــراحـی ذره بیــن

1. یک صفحه جدید با ابعاد 400*400 ایجاد کنید و زمینه را با یک رنگ روشن پر کنید.

2. ابزار متن را انتخاب کنید و با رنگ مشکی یک عبارت در صفحه بنویسید. (بهتر است اندازه متن به اندازه عرض صفحه باشد).

3. یک لایه جدید ایجاد کنید.

نکته: برای این کار از منوی Layer گزینه های New و سپس Layer را انتخاب کنید یا دکمه های Shift+CTRL+N را همزمان فشار دهید.

به کمک ابزار انتخاب دایره ای یک دایره روی بخشی از متن بکشید.

نکته: برای اینکه دایره شما کاملأ گرد باشد هنگام کشیدن ماوس دکمه Shift نگه دارید.

4. ابزار Gradient را انتخاب کنید. در بخش Options گزینه Radial Gradient را انتخاب کنید.

رنگهای اصلی و زمینه را به سفید و مشکی تغییر دهید و دایره را از مرکز به خارج با این رنگها پر کنید. سپس Opacity این لایه را در حدود 40 قرار دهید.

5. لایه متن را انتخاب کنید. از منوی Filter به ترتیب گزینه های Distort و Pinch را انتخاب کنید. در بخش Amount عدد 50- را وارد کنید و Ok را کلیک کنید. (هر چه این عدد منفی بزرگتر باشد میزان بزرگنمایی بیشتر خواهد بود).

6. یک لایه جدید ایجاد کنید و نام آن را به Frame تغییر دهید. اکنون رنگ اصلی را به مشکی تغییر دهید و از منوی Edit گزینه Stroke را انتخاب کنید. در بخش Width عدد 10 را وارد کنید و در بخش Location گزینه Center را فعال کنید و Ok را کلیک کنید.

7. یک لایه جدید دیگر ایجاد کنید. رنگ سفید را انتخاب کنید. باز هم مراحل قبلی را تکرار کنید. یعنی از منوی Edit گزینه Stroke را انتخاب کنید. تنظیمات دلخواه را وارد کنید و Ok را کلیک کنید.

8. تصویر را از حالت انتخاب شده خارج کنید (CTRL+D). از منوی Filter گزینه های Blur و Gaussian Blur را انتخاب کنید. عدد 3 را وارد کنید و Ok را کلیک کنید.

9. روی لایه Frame دوبار کلیک کنید تا پنجره Style باز شود. سپس گزینه Drop Shadow را فعال کنید و Ok را کلیک کنید.

10. یک لایه جدید ایجاد کنید  (CTRL+Shift+L). به کمک ابزار انتخاب چهار ضلعی یک مستطیل (به عنوان دسته ذره بین) در زیر دایره رسم کنید. ابزار Gradient را انتخاب کنید. در بخش Option گزینه Linear Gradient را فعال کنید. رنگهای خاکستری و سیاه را به عنوان رنگ اصلی و زمینه انتخاب کنید. سپس در مستطیل انتخاب شده یک خط افقی رسم کنید (از وسط مستطیل یک خط تا منتهاالیه سمت راست بکشید). در کادر لایه ها لایه جدید را به زیر لایه Frame منتقل دهید. با این کار یک دسته برای ذره بین ایجاد می شود. فقط لازم است به کمک ابزار جابه جایی مکان آن را تنظیم کنید.

11. از منوی Layer گزینه Flatten Image را انتخاب کنید.

12. از منوی Filter گزینه های Render و Lens Flare را انتخاب کنید. تنظیمات دلخواه را اعمال کنید.

اکنون اگر همه مراحل را درست انجام داده باشید باید یک ذره بین زیبا داشته باشید.

 

درس سوم: طــراحـی متـن ژلــه ای

شما می توانید روی متنی که می نویسید افکت های مختلفی اعمال کنید و آنها را زیباتر کنید. برای مثال در این درس یاد می گیرید که چگونه از یک متن ساده یک متن ژله ای بسازید. شما می توانید با تغییر رنگ ها و مشخصاتی که در درس گفته می شود به نتایج متفاوتی دست یابید.

1. یک صفحه جدید با ابعاد 400*200 ایجاد کنید و متن دلخوله خود را در آن بنویسید. سعی کنید متن را با فونت درشت (Bold) بنویسید.

2. از منوی Layer گزینه های Rasterize و Layer را انتخاب کنید.

3. با نگه داشتن دکمه CTRL روی لایه متن کلیک کنید تا انتخاب شود. سپس از منوی Select گزینه های Modify و Contract را انتخاب کنید. عدد 5 را تایپ کنید و Ok را کلیک کنید. (با توجه به ابعاد تصویرتان این عدد را می توانید تغییر دهید). سپس محوطه انتخاب شده جدید را با یک رنگ روشن تر پر کنید. (به کمک سطل رنگ)

4. متن را از انتخاب خارج کنید (CTRL+D). از منوی Filter گزینه های Blur و Gauddian Blur را انتخاب کنید و اندازه آن را روی ? تنظیم کنید (با توجه به ابعاد و فونتی که انتخاب کرده اید می توانید این عدد را تغییر دهید).

5. خب حالا باید چند افکت به تصویر اضافه کنیم تا زیباتر و طبیعی تر شود. از منوی Layer گزینه های Layer Style و Bevel and Emboss را انتخاب کنید.گزینه ها را به این صورت تنظیم کنید:

Depth:61%

Size:8px

Softan:0

Angle:120

Altitude:30

Highlight Mode:Screen

Shadow Mode:Multiply

6. سپس  گزینه های Drop Shadow و Inner Shadow را نیز فعال کنید و  را کلیک کنید. اکنون شما یک متن ژله ای دارید.

نکته: شما می توانید رنگ نوشته را به دلخواه تغییر دهید. برای این کار دکمه های CTRL+U را همزمان فشار دهید. با جابه جا کردن دسته ها  می توانید رنگ دلخواه خود را بدست آورید.



 در آینده به شما این درسها آموزش داده خواهد شد:

طراحی جعبه سه بعدی

طراحی رعد و برق

طراحی منظره زمستانی

منتظر ما باشید...!!!


نوشته شده توسط: هادی کردی


خانه
مدیریت
پست الکترونیک
شناسنامه
 RSS 

:: کل بازدیدها ::
11682


:: بازدیدهای امروز ::
7


:: بازدیدهای دیروز ::
4



:: درباره من ::

آیدا...

:: لینک به وبلاگ ::

آیدا...



:: خبرنامه ::

 

:: موسیقی وبلاگ::


:: وضعیت من در یاهو::

یــــاهـو